...apO?...

...apO?...

Saturday, May 28, 2011

...krabi krabu...

...tersebut la alkisah iaitu pada tanggal 16 mei 2011 (sehari selepas besday aku), aku berlepas ke KRABi Thailand...kununnye nak celeb kat sane le..cet..
     Yang best nyer malam sebelum aku bertolak , berie aku balajo cakap bahese thai...kap sane kap sini...alih2 sampai sane langsung lupe...ape lagi berterabur la english aku...

from lcct amik mase dalam 1.15 hr jer...n then sampai sane da ade org jemput ( ala amik airasia go) senang sket...

...journey from airport to resort about 30 mnit jer...dokek sangat ha...sampai kat resort terus tido...coz semalam tak tido...

resort tu quite best and about 4-5 star...also HALAL is more important coz agak susuah nak cari resort yg halal... paling best resort adelah dekat nak g jeti untuk ke phi phi island...about 5 mnt jer...also nak g tunggang gajah pun dekat, about 15 minit...ape lagi kalau ke pekan aonang..about 10 mnt...pilihan yg bijak...hahahhahaa....yg tak best nyer adelah..aku ilang mood nak amik pic sejak landing at krabi..dono y..ermmm

so just citer je la yer..

day 0ne:

- jalan2 usha pekan aonang...
- usha kedai makan coz pelik kat sane penuh ngan org bangla ..adoi kat mane2 pun diorg ade...
- usha package ape yg best untuk hari yg berikutnyer...(actually package airasia go kite leh pilih mcm2 but kiteorg just amik package to phi phi island and snorkeling...
- makan2...(hajat untuk ke krabi sebenarnyer just untuk merase masakan n makanan especially krabu, somtam n tom yam) nak rase hebat tak rasenyer...hahahah...
- penat jenjalan, balik rumah n rest kat pool sampai kecut...hahaha
- malam pertama just makan kat resort coz nak rasenye n give mark to this resort...4/5..hahha . price and variety makanan pun ok la...
- lps mkn swim balik semula sampai kuar embun jantan n betine...
- tido..

day tw0:

- brfst ..prepare for pulau ke pulau xtvt..( phi phi island, maya beach( d'caprio film ),monkey island)
- snorkel 4 time n others is just sight seeing...
- about 30 mny from jetty to maya beach ( beautiful but to crowded with tourist ) 40mnt there.

....aku ingat naik bot old skool mcm nie, punye la hepy aku ...tp bukan...sedih sket la...hahah


at Maya beach....ni la bot laju yg aku naik ngan membe tuk ke snorkling n sight seeing ....

- then go to phi phi island for snorkel and lunch...( banyak view best..hehehhee)
- snorkel kat monkey island but no monkeys?
- sight seeing at bamboo island...

at Maya beach...geng bujang...


at Maya beach...hepy sampai tak dan nak pakai safety jacket...

- balik ke jetty around 4 pm ( waktu thai ) coz diorg lewat 1 jam dr malaysia time.
- next trip to phuket maybe will terjah to bond island
- at night, go to aonang town for jalan2 even though penat n tanned...hahaha...
- singgah di restaurant Banlay (pattani) for dinner...as usually..kerabu n tomyam...
- lepas makan jalan2 n then feel tired n naik tut tut n balik...

day threeE:

- prepare for gajah ride...suke coz 1st time nek gajah... amik package 1 hr ride.
- journey about 15 mnt.
- teruje tgk gajah secare dekat .
- sampai2 terus naik platform n terus naik gajah... tak sabar sungguh..!!!!
- awal2 rase best, tp bile sampai time naik bukit, gajah tu agak slow, so rider gajah tu terus pukul kuat2  sampai gajah tu kluar bunyi meraung wekkkkkkk....sakit tu...
- aku plak rase menyesal naik gajah coz sebabkan aku nak naik gajah sangat, gajah tu kene pukul coz lambat gerak...kesian sangat..
- azabnye 1 jam tu rasenye mcm 2 jam...adoi..tak tahan aku coz tgk gajah tu kenen pukul bertalu2...
- aku asyik mintak maap kat gajah tu sampai habis...yela sedih la..tegok gajah tu kene pukul...gajah membe aku plak si duan n adik die bleeding teruk tu...adoi..sampai hati diorg perlakukan gajah mcm tu...
- bile hbs ride, kite org diberi peluang bg gajah makan pisang..pergh suke gajah tu..hahahha...tapi busuk punye la amat air liur gajah tu...hadoi...
- duka kesian aku kat gajah tu diubati dengan santapan nenas thailand yg sangat sedap n manis berbanding nenas malaysia...also nenas serawak yg kite banggekan pun kalah ngan nenas thai,.....hahahhaha superb!!!!
- tapi perasaan best + kesian + best balik...hahahhaa

- then balik resort n lepak jap n then terus amik tut tut g aonang town tuk usha massage and shopping lagi!!!!

...pijan n areru a.k.a jason menghayati gajah ride...
...camner nak rotate nie...adoi...neway yg nie salah satu gajah dengan rider yg jahat!!!...

...duan n adiknyer...dahar..
at night
- sambung jalan2 usha awek thai n other tourist....normal la tu...
- dinner , mcm biase order somtam plak..hahhaha...terbaik wo!!!! podes n sodap!!!
- then usha disco n night club kat aonang...best la gak ade live band...also gurl kat sane bleh speak malay!!!...what!!! ...tp just say selamat datang...nampak sangat malaysian slalu datang sini...


...gajah poop...amik ko sampai terberak sebab kene bedal ngan rider...

...adi n nazrul with rider n gajah yg paling best coz gajah tu bleh tunduk thank you...

...feeding the gajah2...

day f0ur:

- rest day brkfs sampai lebam...
- lepak kat pool
- ade member yg g aonang town tuk last shopping...
- tepat kul doblas driver datang n g airport...

...salah satu "tut- tut"...


       so trip kali nie mmg best coz no laptop n no hp...4 days without electronic stuff ( just cam jer la)... actually ade mcm2 yg aku n membe buat ..hahahahahah...tp memang best trip nie...mcm2 ader...hahahhaaa(gelak separa nakal)...





2 comments:

  1. ape da yg ko dgn member buat ha kat sana?
    habih kan cerita yg xsudah hahaha

    ReplyDelete
  2. aku suka gambar elephan's crap

    ReplyDelete